Lucas Antoniazzi
Lucas Antoniazzi
Professional experience
Lucas works in the advisory and litigation areas of industrial property, and has extensive experience in Copyright and Entertainment Law, with a focus on the music industry.
Formação
- Bachelor of Laws from Universidade Federal do Rio de Janeiro (2007).
- Specialization in intellectual Property from Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (2011)
- Specialization in Entertainment Law from Universidade Estadual do Rio de Janeiro (2012)
- LL.M. in Business Law from Fundação Getúlio Vargas / FGV (2017)
- Masters in Public Policies, Strategies, and Development with an emphasis on Innovation, Intellectual Property, and Development from the Institute of Economics from Universidade Federal do Rio de Janeiro (2019)
Atuação Externa
- Coordinator of the Competition Commission of ABPI, Member of the Commercialisation of IP Commission of AIPPI
- Member of the Competition Commission of OAB/RJ
Publicações
- Sustainability and Intellectual Property in Brazil. In: Këllezi, P., Kobel, P., Kilpatrick, B. (eds) Sustainability Objectives in Competition and Intellectual Property Law. LIDC Contributions on Antitrust Law, Intellectual Property and Unfair Competition. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44869-0_14
- Direito autoral e economia criativa: uma análise econômica do Musical Works Modernization Act e da Diretiva Europeia de Direito de Autor. Universidad Internacional del Ecuador – Universidad Hemisferios – Asociación Ecuatoriana de Propiedad Intelectual · Dec 13, 2021
- Análise dos efeitos da Lei nº 12.853/13 como uma política de regulação da gestão coletiva de direitos de execução pública musical. Anais do XII Congresso de Direito de Autor e Interesse Público (2018: Curitiba, PR) Coordinators: Marcos Wachowicz, Marcia Carla Pereira Ribeiro, Sérgio Staut Jr e José Augusto Fontoura Costa
- Trade Dress: uma tentativa de análise objetiva da sua distintividade. Revista da Escola da Magistratura Regional Federal / Escola da Magistratura Regional Federal, Tribunal Regional Federal da 2ª Região · Nov 1, 2016
- Considerações sobre o marketing de emboscada (ambush marketing). Estudos de Combate à Pirataria, Coordinator Eduardo Salles Pimenta, Ed. Letras Jurídicas, São Paulo: 2011.
- O uso das indicações geográficas como instrumento de proteção e desenvolvimento da agricultura brasileira. Propriedade intelectual na agricultura / Coordinators: Charlene Maria Coradini de Ávila Plaza; Patrícia Aurélia Del Nero; Maria Cristina Vidotte Blanco Tarrega; Nivaldo dos Santos; Preface: André R. C. Fontes. Belo Horizonte: Fórum, 2012.